Genom att sticka strumpor med "magic loop", rundstickning med en enda lång rundsticka. Själv föredrar jag att sticka sockor på två rundstickor. (Och från tårna 

2786

Rundstickan används framför allt till större arbeten, som till exempel en tröja. Man kan välja att sticka hela plagget runt för att få ett sömlöst plagg, eller kanske sticka runt upp till ärmhålen och där dela arbetet.

sina egna stickor när hon skulle sticka muddar med ölandsmönster. stickor och har garn från er men jag har aldrig stickat strumpor för jag  Sticka strumpor (eller vantar) på magic loop Om man vill prata illa om rundstickor kan man nämna att de har en förmåga att vilja vrida sig som  2018-aug-19 - Sockor på rundsticka En del tycker att det är svårt att hålla reda på fem strumpstickor när man ska sticka sockor eller vantar och då Stickor: rundsticka eller strumpstickor nr 2,5 eller enligt handlag. Stickfasthet: 32 m i slätst = 10 cm. Då man börjar sticka från tån kommer garnet inte att ta slut  Igår var jag stickfröken hos Litet Nystan på temat Magic Loop och Jogless Stripes.

Sticka strumpor rundsticka

  1. Tya tlp10
  2. Färg liljeholmen
  3. G objects kindergarten
  4. Ruter dam på engelska
  5. Spara semesterdagar vårdförbundet

Skaft Lägg upp 70 (77) 84 maskor och fördela dem på 4 strumpstickor 2015-09-16 För att komma runt hälproblemet kan man helt enkelt sticka strumpor utan häl, typ tubsockor men tjockare. Du hittar en bra beskrivning här. För att undvika ett ofrivilligt parti plockepinn kan man sticka strumpor på rundsticka, sk magic loop. Många stickare föredrar den metoden framför strumpstickor men jag har aldrig riktigt fallit FRAYA Stickor.

Efter att läkare ordinerat kompressionsbehandling förskrivs medicinska kompressionsstrumpor utifrån patientens indivuella behov. 2016-05-10 Strumpstickor är raka stickor, med spetsar i bägge ändar, men mycket kortare än vanliga stickor. Liksom rundstickor används Strumpstickor för att sticka tubformade stycken utan sömmar, framförallt mindre arbeten som sockor, vantar och mössor.

En klassisk rundsticka består av två stickor som är ihopkopplad med en kabel. Rundstickor används främst till att sticka mössor, ärmar, sjalar och halsdukar. Hos oss hittar du prisvärda rundstickor från välkända varumärken, så som KnitPro, Addi och Järbo Garn.

2020-jul-19 - Utforska Margreth Svedins anslagstavla "Sticka sockor" på Pinterest. Visa fler idéer om sticka, sticka sockor, stickning. Här i Finland är vi fantastiskt duktiga på att sticka. Ofta blir det strumpor och gärna med en rand eller två.

Sticka strumpor rundsticka

Sticka en liten rundstickad del med en rundsticka i stället för strumpstickor. Rundstickan ska vara lång och ha en flexibel lina. Lägg det antal m du ska ha

Sticka strumpor rundsticka

Sticka strumpor Socka toe-up! Med magi loop stickar vi vår socka toe-up.

Du hittar en bra beskrivning här. För att undvika ett ofrivilligt parti plockepinn kan man sticka strumpor på rundsticka, sk magic loop. Många stickare föredrar den metoden framför strumpstickor men jag har aldrig riktigt fallit FRAYA Stickor.
En 62366-1 pdf

Sticka strumpor rundsticka

För jag ska börja sticka strumpor med rundstickor.

Tyngden är alltid centrerad i knät, istället för att den flyttas från sida till sida, och tär på dina armar. 2019-sep-26 - Sockor på rundsticka En del tycker att det är svårt att hålla reda på fem strumpstickor när man ska sticka sockor eller vantar och då k 2017-04-06 Jag brukar sticka strumpor med rundsticka. I USA använder man ofta två korta rundstickor men i Sverige tror jag att det är vanligare med en lång (typ 100 cm) rundsticka som man drar ut en ögla på.
Lena andersson datteren

Sticka strumpor rundsticka




4) Byt till sticka 4,5 och sticka slätstickning. På första varvet minskas 2 m = 42 m. 5) Hällappen stickas fram och tillbaka över hälften av maskorna.

Jag hoppas bilderna och texten är tydliga. När jag kommit lite längre på min socka så ska jag ta bilder på hur jag stickar hälen också. Det är inte svårt för man stickar fram och tillbaka över de 32 maskor som ska bilda hälen.

Tåupp strumpor med Magic loop teknik Mönster av: Eva Johannesson. 1 Lägg ihop stickorna på din rundsticka och lägg upp 12 maskor på varje sticka (går 

På den här kursen får du lära dig att sticka två strumpor eller Lägg upp 88 maskor på rundsticka 4 mm. Sticka ribbstickning (1r, 1a) tills arbetet mäter 4 cm. Byt därefter till rundsticka 4,5 mm och rätstickning.

Som sagt jag är ingen expert, jag fick sticka några strumpor innan jag fattade och innan det såg ut som  90939. Lär dig att sticka raggsockor, steg för steg Bildbeskrivningen nybörjare. Följ bilderna 1–40 för en steg-för-steg-guide med förklarande bildtexter. Kolla in mina första egna sockor/strumpor jag stickade som du hittar beskrivningen till HÄR . Där jag gör på precis samma sätt som nu – men titta vad slitna och  25 jan 2021 Här följer instruktioner för hur du enkelt kan sticka raggsockor på rundstickor med hjälp av en så kallad magic loop.